2023 고3 3월 모의고사 영어 심층분석 및 변형문제 - 19번
본문 바로가기
카테고리 없음

2023 고3 3월 모의고사 영어 심층분석 및 변형문제 - 19번

by 싸쌤 2023. 3. 26.
반응형

2023 고3 3월 모의고사 영어 심층분석 및 변형문제 - 19번

Mark was participating in freestyle swimming competitions in this Olympics.

He had a firm belief that he could get a medal in the 200m. Swimming was dominated by Americans at the time, so Mark was dreaming of becoming a national hero for his country, Britain.

That day, Mark was competing in his very last race the final round of the 200m.

He had done his training and was ready. One minute and fifty seconds later, it was all over. He had tried hard and, at his best, was ranked number four. He fell short of a bronze medal by 0.49 of a second.

And that was the end of Mark’s swimming career. He was heartbroken. He had nothing left.

 

Mark는 이번 올림픽에서 자유형 수영 경기에 출전하고 있었다. 그에게는 200미터에서 메달을 딸 수 있다는 확고한 믿음이 있었다. 그 당시 수영은 미국 선수들이 장악하고 있어서, Mark는 조국인 영국의 국민적 영웅이 되는 것을 꿈꾸고 있었다. 그날 Mark는 그의 정말 마지막 시합인 200미터 결승전에 출전하고 있었다. 그는 훈련을 다 했고 준비가 되었다. 150초 후에 다 끝났다. 그는 열심히 노력했고, 최선을 다했지만 4등을 했다. 그는 0.49초 차이로 동메달에 미치지 못했다. 그리고 그것이 Mark의 수영 경력의 끝이었다. 그는 상심했다. 그에게는 아무것도 남지 않았다.

반응형

댓글